Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Opvattingen omtrent de kindertijd, de relatie tussen kinderen en volwassenen en de rol van de jeugdzorg door de staat en charitatieve instellingen in de westerse wereld vanaf de late middeleeuwen tot heden.
History of civilization --- History of Europe --- anno 1500-1799 --- anno 1900-1999 --- kinderleven --- geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- 181 Kindbeeld en positie van kinderen in de samenleving --- 906.6 --- huiselijk en maatschappelijk leven - kind, spel en speelgoed --- Kinderen. --- Sociale geschiedenis. --- Opvoeding. --- Anno 1500-1799. --- Anno 1900-1999. --- Europa (geografie). --- Noord-Amerika. --- geschiedenis --- Children --- History --- Parent and child
Choose an application
Mensen hebben altijd gespeeld. Het is echter pas in de tweede helft van de twintigste eeuw dat computers nieuwe mogelijkheden creëerden om zich in een spel uit te leven. Deze computerspellen of videogames deden al vlug een nieuwe entertainment-business ontstaan. Het is de samenhang tussen digitale techniek en games-business, samen ook nog eens gerelateerd aan de culturele context, denk aan ruimtespellen in het begin van het ruimtetijdperk, die historisch wordt verteld in dit boek. Komen ook aan bod: de markt, het productieproces, de socio-culturele impact van videogames, enk aan de geweldthematiek -, genre-indelingen en de manieren om games te bestuderen. Terzake zal de strijd tussen ludologen en verhaalanalysten aan de orde komen. Naast videospellen in het algemeen, wordt ook een hoofdstuk gewijd aan het meest geliefde videospel aller tijden (Pac-Man), aan mobiel entertainment (over mobiel gamen, maar ook over de gsm) en aan digitaal speelgoed (en met name cyberknuffeldieren). (Bron: covertekst)
Artificial intelligence. Robotics. Simulation. Graphics --- Sociology of culture --- #SBIB:309H17 --- Academic collection --- 685 Vrijetijdsbesteding --- videogames --- computergames --- 433.5 --- games --- geweld --- internetopvoeding --- multimedia --- 112073.jpg --- Computerspelen --- Videospelen --- 658 --- 681.3*K80 --- 658 Business management, administration. Commercial organization --- Business management, administration. Commercial organization --- Computer- en videogames --- Audiovisuele opvoeding --- Computer science--?*K80 --- Cyber Games --- PXL-IT 2015 --- videospelen --- mobiel entertainment --- digitaal speelgoed --- game design --- Spelen --- Vrijetijdsbesteding --- Populaire cultuur --- Cultuursociologie --- Internet --- Geschiedenis --- Trends --- Vrijetijdssector --- 658 Zaakvoering, administrat --- Zaakvoering, administrat --- Spel --- Computerspel --- Recreatie --- Trend --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|